Головне управління ДПС у Луганській області інформує

2023-08-08
Шановні платники податків – переселенці!
 
Головне управління ДПС у Луганській області висловлює Вам подяку за те що продовжуєте підтримувати нашу державу у складний воєнний час, сумлінно перераховуючи податки. Завдяки Вашій активній громадянській позиції та патріотизму бюджет стабільно отримує такі необхідні кошти для Збройних Сил України та соціальних виплат громадянам.
Повідомляємо, що Головне управління ДПС у Луганській області відновило свою роботу у м. Києві за адресою: проспект Володимира Івасюка, буд. 58 (адмінбудівля ДПІ в Облонському районі).
 
Також ви можете зв’язатись з нами онлайн:
"Гарячі лінії" для надання консультацій платникам податків
(066) 706 69 16 - (ПДВ, податок на прибуток, акциз, майнові податки, РРО/ПРРО)
(098) 658 96 08 - (податкові ризики, реєстрація податкових накладних)
(099) 203 20 51 - (адміністрування податку на доходи фізичних осіб, військовий збір, єдиний соціальний внесок, мінімальне податкове зобов’язання, єдиний податок)
Поштова адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8.
Електронна адреса: lg.official@tax.gov.ua
 
Законом України від 30 червня 2023 року № 3219 – ІХ внесено ряд змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану:
- скасування можливості для фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб бути платниками єдиного податку ІІІ групи із застосуванням ставки єдиного податку у розмірі 2 % від суми доходу (далі - спрощена система з особливостями оподаткування)
- скасування можливості для фізичних осіб-підприємців платників єдиного податку І та ІІ групи не сплачувати єдиний податок (крім тих, податкова адреса яких знаходиться на територіях бойових дій або на тимчасово окупованих територіях України, станом на дату початку бойових дій, або тимчасової окупації);
- продовження мораторію на проведення документальних перевірок платників податків та перевірок платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), крім перевірок: бюджетного відшкодування; за заявою платника та за скаргою останнього; ліквідації (припинення юридичної особи/підприємницької діяльності); на заперечення до акту; у разі дисциплінарного провадження; трансфертного ціноутворення; міжнародного оподаткування; перевірок нерезидентів; валютного законодавства;
- збережено право добровільної сплати єдиного податку для платників 1-2 групи, що мали податкову адресу на територіях бойових дій (в тому числі можливих бойових дій) та на окупованих територіях;
- звільнення від фінансової відповідальності за порушення у сфері РРО (крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів), якщо вони були вчинені на територіях бойових дій (в тому числі можливих бойових дій) та на окупованих територіях;
- удосконалення норми щодо звільнення від фінансової відповідальності за порушення у сфері РРО (крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів) за порушення вчинені з 24 лютого 2022 року до 1 серпня 2023 року;
- звільнення від відповідальності суб’єктів господарювання за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» вчинені ними у період з 1 січня 2022 року до 1 жовтня 2023 року, крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, здійснення діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор тощо.
При цьому дати завершення бойових дій, дати завершення тимчасової окупації, дати припинення можливості бойових дій визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 22
грудня 2022 року № 309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 року за № 1668/39004. 
ВАЖЛИВО!
Законом України №1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» зі змінами та доповненнями (далі – Закон), визначено правовий статус тимчасово окупованої території, а також правовий режим на тимчасово окупованій території.
Вказаним Законом визначено окремі території України, що входять до складу Донецької та Луганської областей, які є окупованими російською федерацією (у тому числі окупаційною адміністрацією російської федерації) починаючи з 7 квітня 2014 року. Межі та перелік районів, міст, селищ і сіл, частин їх територій, тимчасово окупованих у Донецькій та Луганській
областях з цієї дати, визначено Президентом України за поданням Міністерства оборони України, підготовленим на основі пропозицій Генерального штабу Збройних Сил України (Указ Президента України від 7 лютого 2019 року № 32/2019).
Тимчасово окупованою також визначається інша сухопутна територія України, внутрішні морські води і територіальне море України, визнані в умовах воєнного стану тимчасово окупованими. Відповідно до ч.3 статті 1 Закону в редакції Закону № 2764-ІХ від 16.11.2022 року дата початку і дата завершення тимчасової окупації територій, передбачених пунктом 3 частини
першої статті 3 Закону, визначаються Кабінетом Міністрів України.
Після початку повномасштабної військової агресії російської федерації проти України, рішення щодо визначення окупованих територій Луганської області Кабінетом Міністрів України, для використання в межах Закону №1207, не зазначених в Указі Президента України від 7 лютого 2019 року № 32/2019, не приймалось.
Наказом Мінреінтеграції  від 22 грудня 2022 року № 309 затверджено перелік, до якого  увійшли, в тому числі, території Луганської області.
! Звертаємо увагу, що затверджений перелік застосовується, зокрема, для організації виплат внутрішньо переміщеним особам, проведення приватизації державного майна, спрощеного вступу до закладів освіти, обмеження та відновлення доступу до публічних електронних реєстрів тощо, та деяких питань оподаткування.
На сьогодні відсутні правові підстави застосування положень Закону України №1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» щодо суб’єктів господарської діяльності, які зареєстровані на території України, яка фактично тимчасово окупована російською федерацією після 24.02.2022р.
Проведення господарської діяльності платниками зареєстрованими на таких територіях здійснюється у загальному порядку без обмежень передбачених цим Законом.
Разом з тим повідомляємо, що якщо Ваша юридична адреса знаходиться на тимчасово окупованій території України, але свою підприємницьку діяльність здійснюєте на підконтрольній території України, Ви зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій (РРО/ПРРО) при готівкових розрахунках з покупцями.
 
Процедури реєстрації РРО/ПРРО врегульовані відповідними порядками, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій».
Ці процедури максимально спрощені, враховують специфіку роботи РРО та ПРРО і здійснюються за заявницьким принципом.
Подати до контролюючого органу заяву для реєстрації РРО можна в електронній або паперовій формі, для реєстрації ПРРО – виключно в електронній формі.
Обробка поданих заяв здійснюється автоматично засобами інформаційно-комунікаційної системи ДПС. Про результат обробки заяви, реєстрацію РРО/ПРРО суб’єкту господарювання повідомляється у Електронному кабінеті.
ДПС запропоновано бізнесу безоплатне програмне рішення (ПРРО), що призначене для реєстрації розрахункових операцій та пристосоване для операційних систем Android, iOS, Windows, Web.
Це програмне рішення розміщено у відкритому доступі на відповідних цифрових платформах (завантажити можна  за цим посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/ ).
Вибір суб’єкта господарювання щодо застосування ним у своїй господарській діяльності безоплатного, комерційного чи власного ПРРО, або РРО, не обмежується.
Перехід від застосування РРО до застосування ПРРО або навпаки здійснюється через процедуру скасування реєстрації та реєстрацію відповідного РРО чи ПРРО.