ДО УВАГИ ОТРИМУВАЧІВ ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ!!!

21 Jan 2021

ДО УВАГИ ОТРИМУВАЧІВ ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ!!!

 

 

З початку 2021 року у зв’язку з децентралізацією змінюються підходи щодо реалізації мешканцями територіальних громад права на соціальний захист.

Головним механізмом забезпечення соціального захисту населення при оплаті житлово-комунальних послуг є програма житлових субсидій, яка діє в Україні вже понад 20 років

 

Завдяки програмі житлових субсидій малозабезпечені громадяни оплачують не повну вартість житлово-комунальних послуг, а лише частину платежу, яка залежить від розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу. Що менші доходи домогосподарства, то меншою є частка обов’язкової плати за житлово-комунальні послуги.

Відповідно до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848
(далі — Положення), з 1 січня 2021 року заяви з необхідними документами приймаються від громадян структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних держадміністраційлише у разі надіслання їх поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний веб-портал електронних послуг).

Поштою мешканці міста Щастя можуть надіслати необхідні документи до Управління соціального захисту населення Новоайдарської районної державної адміністраціїна адресу: Україна, 93500, Луганська обл., Новоайдарський р-н, смт Новоайдар, вулиця Банківська, будинок 31.

Згідно із пунктом 44 Положення заява та декларація можуть бути надіслані поштою або в електронній формі через Єдиний державний веб-портал електронних послуг “Портал Дія” (далі - Портал Дія), офіційний веб-сайт Мінсоцполітики або інтегровані з ними інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також інформаційні системи Мінсоцполітики (з накладенням кваліфікованого електронного підпису).

Для тих, у кого немає електронного підпису та BankID, треба зареєструватися на сайті Мінсоцполітики через свою електронну адресу та відправити нею заповнені документи.

Однак,всі документи також доведеться продублювати у паперовому вигляді та відправляти звичайною поштою.

Тим, хто реєструється за допомогою електронного підпису та BankID, достатньо відправити документи в електронному вигляді на попередній розгляд.

Отже, щоб оформити субсидію онлайн треба:

  • перейти за посиланням на сайт Мінсоцполітики;

  • зареєструватися за допомогою електронної пошти або електронного підпису чи BankID;

  • заповнити заяву про призначення cубсидії й зазначити банк, через який будете її отримувати;

  • заповнити декларацію про доходи й витрати;

  • перевірити правильність даних і відправити е-документи.

Також, відповідно до Положення заяви з необхідними документами також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади (далі - посадові особи виконавчого органу) та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх протягом трьох робочих днів з дати їх надходження відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

Тобто, заяви з необхідними документами приймаються адміністраторами відділу «Центр надання адміністративних послуг» військово-цивільної адміністрації міста Щастя Новоайдарського району Луганської області за адресою: м. Щастя, вул. Рєспубліканская, КПВВ, ЦНАП (модульна секція),
(0642) 96-07-77. Прийом суб`єктів звернення здійснюється у понеділок, вівторок, середу та п`ятницю з 8:00 до 15:00, у четвер з 08:00 до 20:00.

Пункт 43 Положення передбачає, щодля призначення житлової субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає за зареєстрованим місцем проживання (орендарі, внутрішньо переміщені особи - за фактичним місцем проживання):

  • заяву;

  • декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі - декларація);

  • довідки про доходи - у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням. У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;

  • копію договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (у разі наявності);

  • договір наймання (оренди) житла (у разі наявності).

Структурним підрозділом з питань соціального захисту населення протягом 10 календарних днів з дня подання зазначених документів та отримання інформації відповідно до пункту 50 Положення приймається рішення про:

  • призначення житлової субсидії;

  • непризначення житлової субсидії (у разі, коли за результатами розрахунку житлової субсидії її розмір має нульове або від’ємне значення);

  • відмову в призначенні житлової субсидії;

  • подання документів на розгляд комісії.

 

Отже, за оформленням субсидії можна звернутися:

  • особисто до ЦНАПу ;

  • дистанційно через веб-сайт Мінсоцполітикиабо Портал Дія;

  • заповнивши заяву і декларацію і відправивши її поштою до органу соціального захисту населення.