Повідомлення про оприлюднення регуляторного акта - проекту рішення Щастинської міської ради «Про затвердження Порядку виявлення, обліку, використання, відчуження безхазяйного майна та відумерлої спадщини на території Щастинської...

Повідомлення

про оприлюднення регуляторного акта - проекту рішення Щастинської міської  ради «Про затвердження Порядку виявлення, обліку, використання, відчуження безхазяйного майна  та відумерлої спадщини на території Щастинської міської ради»

 

         Відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою отримання пропозицій, зауважень громадян, суб'єктів господарювання, їх об'єднань, наукових установ та консультативно-дорадчих органів у здійсненні державної регуляторної політики, на офіційному сайті Щастинської міської ради та в засобі масової інформації – громадської  політичної  газеті «Счастьенские вести», розміщено повідомлення про оприлюднення регуляторного акта, проект регуляторного акта - проект рішення Щастинської міської ради  «Про затвердження Порядку виявлення, обліку, використання, відчуження безхазяйного майна  та відумерлої спадщини на території Щастинської міської ради» та аналіз його регуляторного впливу.

Адреса розробника проекту, якому слід надсилати зауваження і пропозиції та при необхідності ознайомитися з додатковими матеріалами:

Щастинська міська рада, поштова адреса: 91480, Луганська  область, Новоайдарський район, місто Щастя, площа Миру, 9,  телефон: (0642) 96-08-53, 96-07-44.

Зауваження та пропозиції до проекту регуляторного акта приймаються протягом місяця з дня офіційного оприлюднення.

 

 

                                                                                   ЩАСТИНСЬКА  МІСЬКА РАДА                       

VI СКЛИКАННЯ

LXXV СЕСІЯ

Р І Ш Е Н Н Я

від  20.04.2017

№ 75/3

м. Щастя

Про оприлюднення проекту регуляторного акту

« Порядку виявлення, обліку, використання,

відчуження безхазяйного майна та відумерлої

спадщини на території Щастинської міської ради»

 

Розглянувши проект регуляторного акта, а саме: проект рішення Щастинської міської ради «Про затвердження Порядку виявлення, обліку, використання, відчуження безхазяйного майна та відумерлої спадщини на території Щастинської міської ради»,керуючисьКонституцією України (зі змінами), Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» (із змінами та доповненнями), Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (зі змінами), Цивільним кодексом України (зі змінами), Цивільно процесуальним кодексом України (зі змінами), Земельним кодексом України (зі змінами), з метою впорядкування обліку й належного використання безхазяйного майна та відумерлої спадщини на території Щастинської міської ради, Щастинська міська рада,-

 

ВИРІШИЛА:

1.      Опублікувати у громадсько – політичній  газеті «Счастьенские вести»проект рішення Щастинської міської ради «Про затвердження Порядку виявлення, обліку, використання, відчуження безхазяйного майна та відумерлої спадщини на території Щастинської міської ради»та аналіз регуляторного впливу вказаного проекту, які додаються до цього рішення, встановивши строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються зауваження та пропозиції, в один місяць з дня оприлюднення проекту зазначеного регуляторного акта.

2.       У місячний термін з дня оприлюднення провести громадські слухання по проекту регуляторного акта, зазначеного у п. 1 цього рішення.

3.       Після спливу місячного строку, визначеного у п. 1 цього рішення, розглянути зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань, щодо проекту регуляторного акта.

4.       Здійснити інші заходи, передбачені чинним законодавством України та надати проект регуляторного акта на затвердження Щастинській міській раді.

5.       Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань комунального господарства, архітектури та будівництва (Пухов О.П.).

 

Виконуючий обов’язки міського голови,

Секретар ради

 

О.О. Богиня

 

 

 

 

ПРОЕКТ

                                                                                   ЩАСТИНСЬКА  МІСЬКА РАДА                       

VI СКЛИКАННЯ

СЕСІЯ

Р І Ш Е Н Н Я

 

 

від         2017

м. Щастя

Про затвердження Порядку виявлення, обліку, використання,

відчуження безхазяйного майна та відумерлої спадщини на

території Щастинської міської ради

 

З метою впорядкування обліку й належного використання безхазяйного майна та відумерлої спадщини на території Щастинської міської ради, відповідно до наказу Міністерства юстиції України «Про затвердження Порядку використання даних Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек та Державного реєстру обтяжень рухомого майна» від 14.12.2012 № 1844/5 (зареєстровано в Мінюсті України 18 грудня 2012 року), Постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 №868 «Про затвердження Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень», керуючись положеннями Цивільного кодексу України, Земельного кодексу України, Законами України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про місцеве самоврядування в Україні», Щастинська міська рада,-

ВИРІШИЛА:

1.       Затвердити Порядок виявлення, обліку, використання, відчуження безхазяйного майна та відмерлої спадщини на території Щастинської міської ради, що додається.

 

2.        Секретарю Щастинської міської ради здійснити необхідні заходи, пов’язані з виданням даного рішення відповідно до розпорядження Щастинського міського голови від 20.03.2014 № 24 «Про внесення змін до розпорядження міського голови від 20.07.2011 № 61 Про деякі питання, пов'язані з забезпеченням виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» щодо публічної інформації, розпорядником якої є Щастинський міський голова.

3.       Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійнудепутатську  комісію з питань комунального господарства, архітектури та будівництва (Пухов О.П.).

 

Виконуючий обов’язки міського голови,

Секретар ради                                                                                         

 

 

О.О. Богиня

 

 

                                                                                   

 

 

 

                                                                          Додаток

                                                                                                            до рішення Щастинської міської ради

                                                                                            №______від_______________

                                                                                                                                                                                               

Порядок

виявлення, обліку, використання, відчуження безхазяйного майна та відумерлої спадщини на території Щастинської міської ради

 

                                                                                          1. Загальні положення

1.1.    Порядок набуття Щастинською міською  радою права комунальної власності на безхазяйні речі (майно), відумерлу спадщину (надалі - Порядок) розроблено на підставі Конституції України, Цивільного кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (із змінами та доповненнями), Наказу Міністерства юстиції України «Про затвердження Порядку використання даних Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек та Державного реєстру обтяжень рухомого майна» від 14.12.2012 №1844/5.

1.2.    Метою Порядку є врегулювання відносин щодо виявлення, взяття на облік, збереження та використання рухомого та нерухомого майна, яке є безхазяйним або визнано на підставі рішення суду відумерлою спадщиною.

1.3.    Дія Порядку поширюється на будь-які об'єкти цивільних прав, які є безхазяйними чи визнані у встановленому законодавством порядку відумерлими, на нерухоме майно, право на яке підлягає державній реєстрації, що не має власника або власник якого невідомий.

1.4.    Порядок є обов'язковим до виконання суб'єктами, які складають систему місцевого самоврядування Щастинської міської ради та має рекомендаційний характер, спрямований на налагодження ефективної співпраці з упровадження на території Щастинської міської ради положень цивільного законодавства України, для органів державної виконавчої влади, суб’єктів господарювання інших, ніж комунальна, форм власності.

            1.5. Для однозначного розуміння визначень Порядку вживаються наступні терміни:

•         річ- предмет матеріального світу, щодо якого можуть виникати цивільні права та обов’язки;

•         майно - окрема матеріальна річ або сукупність таких речей, а також майнові права та обов’язки;

•         безхазяйне майно - цемайно, яке не має власника або власник якого невідомий;

•         відумерла спадщина - майно, власник якого помер, а спадкоємці за заповітом і за законом відсутні, усунуті від права спадкування або не прийняли спадщину чи відмовилися від її прийняття. Майно, яке фактично прийняте спадкоємцями, але право власності на яке не оформлене, відумерлою спадщиною не визнається;

•         уповноважений орган – Виконавчий комітет Щастинської міської ради;

•         нерухоме майно- будинки, гаражі, інші будівлі та споруди, переміщення яких є неможливим без знецінення і зміни їх призначення та земельні ділянки;

•         рухоме майно - окреме індивідуальне визначене майно (транспортні засоби, технологічне обладнання, устаткування та інше);

•         власник- особа, яка на законних підставах володіє, користується та розпоряджається належним йому майном;

•         зберігачі – підприємства, установи, організації всіх форм власності, фізичні особи, фізичні особи – підприємці, з якими Виконавчий комітет Щастинської міської ради уклав Договір зберігання безхазяйного майна;

•   суб’єкти виявлення безхазяйного майна або відумерлої спадщини - люба фізична або юридична особа, якій завідомо стало відомо про місцезнаходження безхазяйного майна або відумерлої спадщини.

            2.Виявлення безхазяйного нерухомого майна та відумерлої спадщини

            2.1.Підприємства, установи, організації та громадяни, яким стало відомо про розташоване на території Щастинської міської ради нерухоме майно, яке не має власника або власник якого невідомий чи яке не успадковане, зобов’язані з моменту виявлення або отримання відповідної інформації повідомити про це уповноважений орган.

               2.2.Уповноважений орган за зверненнями осіб, вказаних в пункті 2.1 цього Порядку, вживає заходи щодо встановлення їх можливих власників шляхом звернення з відповідними запитами до уповноваженого відповідно до чинного законодавства органу.

    Уповноважений орган при підготовці заходів щодо взяття на облік безхазяйного майна або відумерлої спадщини створює комісію, яка  проводить обстеження виявленого майна. В акті обстеження, складеному комісією,  зазначається :

              - адреса та технічний стан об'єкта;             

              - можливість використання об’єкта згідно із його функціональним призначенням;

              -  для об'єктів житлового фонду - придатність для проживання;

              -  пропозиції щодо подальшого використання об’єкта;

              -  інші питання.

               2.3.Комісійне обстеження здійснюється із залученням представників відповідних служб та завершується складанням акта обстеження об'єкта із зазначенням місцезнаходження, технічного стану та іншої інформації. Акт підлягає затвердженню розпорядженням міського голови.

               2.4.Якщо у ході комісійного обстеження об'єкта буде виявлено його руйнацію (знищення), комісія надає пропозиції щодо припинення права власності на такий об'єкт з метою використання земельної ділянки, на якій він був розташований.

               2.5.Якщо у ході комісійного обстеження об'єкта житлового фонду буде встановлено його непридатність для проживання, комісія надає пропозиції щодо використання такого будинку (приміщення) як нежитлового.

              2.6.При потребі уповноважений орган  направляє запити до регіонального відділення Фонду державного майна по Луганській області, суб'єктів господарювання з метою встановлення власника нерухомого майна.

3. Облік безхазяйного нерухомого майна

              3.1. Взяттянаоблік безхазяйногонерухомого майна здійснюється за заявою уповноваженого органу шляхом звернення до суб’єкта державної реєстрації прав в установленому для державної реєстрації прав порядку.

             3.2. Під час розгляду заяви державний реєстратор встановлює наявність (відсутність) державної реєстрації прав на майно, щодо якого подано таку заяву.

У разі коли підставою для взяття на облік нерухомого майна є відмова власника від права власності на таке майно, державний реєстратор встановлює наявність (відсутність) державної реєстрації припинення права власності на нерухоме майно у зв’язку з відмовою від права власності.

               3.3.За результатом розгляду заяви державний реєстратор приймає рішення щодо взяття на облік безхазяйного нерухомого майна або рішеннящодо відмови у взятті на такий облік.

              3.4.Державний реєстратор за результатом прийнятого рішення щодо взяття на облік безхазяйного нерухомого майна вносить до спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості.

               3.5. Датою та часом взяття на облік безхазяйного нерухомого майна вважаються дата та час реєстрації відповідної заяви, за результатом розгляду якої державним реєстратором прийнято рішення щодо взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.

              3.6.За наявності підстав для відмови у взятті на облік безхазяйного нерухомого майна державний реєстратор приймає відповідне рішення, яке повинне містити вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття, з відповідним обґрунтуванням їх застосування.

У задоволенні заяви про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна може бути відмовлено у разі, коли:

безхазяйне майно не підлягає обліку відповідно до закону;

із заявою про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна звернулася неналежна особа;

у Державному реєстрі прав наявні записи про державну реєстрацію прав на нерухоме майно, щодо якого подано заяву про взяття на облік;

у Державному реєстрі прав відсутні записи про припинення права власності на нерухоме майно у зв’язку з відмовою власника від права власності на таке майно (у разі, коли підставою для взяття на облік безхазяйного нерухомого майна є відмова власника нерухомого майна від свого права власності).

                3.7.За результатом розгляду заяви про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна документи, подані заявником, зберігаються суб’єктом державної реєстрації прав протягом трьох років.

Документи або відомості, сформовані державним реєстратором за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав під час розгляду заяви, зберігаються в електронній формі у цьому Реєстрі.

4. Облік відумерлої спадщини

               4.1.Об'єкти відумерлої спадщини беруться на облік уповноваженим органом після надходження інформації про відсутність спадкоємців, які постійно проживали разом із спадкодавцем на час відкриття спадщини. Підтвердженням цього може бути заява сусідів, акт опитування мешканців суміжних квартир (домоволодінь), тощо. Якщо буде встановлено, що будинком заволоділи особи без належних правових підстав, така інформація з підтверджуючими документами негайно надається уповноваженому органу та правоохоронним органам.

              4.2.Якщо житлові будинки (або їх частки) утримуються безгосподарно, а їх власники відсутні понад три роки за місцем постійного проживання та відомості про місцеперебування таких осіб відсутні, уповноважений орган може ініціювати визнання фізичних осіб у судовому порядку померлими.

              4.3.Уповноважений орган самостійно після спливу строку для прийняття спадщини робить запити до компетентних установ з метою виявлення спадкоємців чи підтвердження їх відсутності:

 - до відділу реєстрації актів цивільного стану - щодо підтвердження факту смерті;

 -  до БТІ або Реєстраційної служби України - щодо державної реєстрації прав власності на нерухомий об’єкт;

 - до інших - у разі потреби.

4.4.На підставі звернення органу місцевого самоврядування БТІ здійснює технічну інвентаризацію об’єкта у тому ж порядку, що і безхазяйного майна.

4.5.Якщо після спливу одного року з часу відкриття спадщини спадкоємці не будуть виявлені, уповноважений орган здійснює правовий аналіз зібраних документів та готує заяву до суду про визнання спадщини відмерлою та передачу майна у комунальну власність територіальної громади. Нерухоме майно, яке фактично зруйноване, списується з інвентарного обліку.

 

5. Використання безхазяйного нерухомого майна та об'єктів відумерлої спадщини під час їх перебування на обліку

            5.1.Відповідно до  вимог статті 1285 Цивільного кодексу України, якщо у складі спадщини є майно, яке потребує утримання, догляду, вчинення інших фактичних чи юридичних дій для підтримання його в належному стані, нотаріус у разі відсутності спадкоємців або виконавця заповіту може укласти договір на управління спадщиною з іншою особою. Особа, яка управляє спадщиною, має право на вчинення будь-яких необхідних дій, спрямованих на збереження спадщини до з'явлення спадкоємців або до прийняття спадщини. Передача майна в управління не тягне за собою перехід право власності на нього.

           5.2.Відповідно до вимог статей 1280, 1283 Цивільного кодексу України протягом одного року з моменту постановки на облік майна до моменту визначення його власника дозволити надавати це майно у користування іншим особам, згідно з договором та з умовою, що у випадку виявлення власника майна таке користування повинне бути припинене протягом трьох діб.

Передача нерухомого майна у користування юридичним чи фізичним особам здійснюється за рішенням Щастинської міської ради.

         5.3.Обов’язковою умовою договору користування є оплата житлово-комунальних послуг протягом усього строку користування майном та припинення його дії протягом 3-х діб після встановлення власника майна.

          5.4.Відповідальність за належне утримання та збереження майна покладається на осіб, яким це майно передається у користування.

         5.5.Поліпшення об'єкта, переданого у користування під час знаходження його на обліку, територіальною громадою не відшкодовуються.

          5.6.Після взяття на облік безхазяйного майна та відумерлої спадщини виконком Щастинської міської ради шляхом укладання договорів з обслуговуючими підприємствами забезпечує утримання у належному санітарному стані присадибних ділянок, на яких розміщені житлові будинки, господарські будівлі і споруди, не передані у користування.

          5.7.Утримання в належному санітарному стані присадибних ділянок, на яких розміщені житлові будинки, господарські будівлі і споруди, які передані у користування, здійснюється користувачем.

6.Реєстрація права комунальної власності

          6.1.Відповідно до Порядку, після отримання рішення суду про передачу безхазяйного нерухомого майна чи відумерлої спадщини до комунальної власності уповноважений орган подає його для державної реєстрації права власності.

          6.2.Витрати на державну реєстрацію права комунальної власності, оплату послуг стосовно взяття на облік, проведення технічної інвентаризації та виготовлення технічного паспорта, експертну оцінку об'єкту нерухомого майна здійснюються за рахунок коштів міського бюджету. За домовленістю сторін вказані витрати можуть бути відшкодовані новим власником (володільцем) майна.

7.Облік рухомого безхазяйного майна

           7.1.Інформація про рухоме майно, від якого відмовився власник або власник якого невідомий, збирається уповноваженим органом.

   7.2. Уповноважений орган веде облік, розміщує оголошення про знайдене безхазяйне майно у засобах масової інформації, на своєму офіційному сайті та вживає заходи щодо встановлення власника майна. Відповідно до статей 335, 336, 338 Цивільного кодексу України рухоме майно переходить у власність територіальної громади:

          - якщо власник рухомого майна належним чином відмовиться від нього;

           - якщо протягом шести місяців з дня опублікування оголошення власник не заявить про своє право на майно;

          - якщо протягом шести місяців з дня опублікування оголошення власник майна не буде знайдений.

           7.3.Підставою набуття права комунальної власності на безхазяйне рухоме майно є рішення суду.

 

8.Використання майна, переданого до комунальної власності

          8.1.Уповноважений орган відповідно до статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» здійснює правоможності щодо володіння, користування та розпорядження майном:

        - з моменту державної реєстрації права комунальної власності на об'єкти нерухомого майна;

        - з моменту набуття чинності рішення суду про прийняття до комунальної власності об’єктів рухомого майна.

         8.2.Після реєстрації права комунальної власності на об’єкти нерухомого майна уповноважений орган повідомляє особу, з якою укладено договір про збереження чи користування об'єктом, який було обліковано як безхазяйний або відумерла спадщина, про розірвання договору.

         8.3.Відповідно до статті 345 Цивільного кодексу України особа, з якою було укладено договір користування майном, яке перебувало на обліку як безхазяйне чи відумерла спадщина, при переході права власності на це майно до територіальної громади міста не набуває переваг при його приватизації (наймі чи оренді). Подальше використання цього майна здійснюється на підставі правочинів, укладених у встановленому порядку.

       8.4.Після державної реєстрації права комунальної власності на об'єкти житлового фонду виконавчий комітет Щастинської міської ради вчиняє заходи для подальшого розподілу житла.

       8.5.Відповідно до статті 5 Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» об'єкти житлового фонду, передані за рішенням суду до комунальної власності, можуть використовуватися для формування житлового фонду соціального призначення або надаватися громадянам, які перебувають на квартирному обліку, для поліпшення житлових умов.

       8.6.Відповідно до статті 362 Цивільного кодексу України, якщо згідно рішення суду в комунальну власність міської територіальної громади передано частину житлового будинку, виконавчий комітет розглядає питання щодо можливості її викупу власниками суміжної частини цього будинку за їх бажанням за ціною, визначеною незалежною експертною оцінкою. В окремих випадках виконавчий комітет розглядає питання щодо приєднання їм у використання даної частини будинку.

       8.7.Відповідно до статті 1277 Цивільного кодексу України, статті 50 Житлового кодексу України, якщо згідно рішення суду в комунальну власність територіальної громади передано окремо розташований житловий будинок у незадовільному санітарно - технічному стані, виконавчий комітет розглядає питання щодо продажу його з аукціону за ціною, визначеною незалежною експертною оцінкою.

        8.8.Спори щодо передачі безхазяйних об’єктів та відумерлої спадщини до комунальної власності та відчуження цих об’єктів вирішуються згідно із вимогами чинного законодавства України у судовому порядку.

  

Секретар Щастинської міської ради                                                                          О.О.Богиня

 

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту рішення Щастинської міської ради «Про затвердження Порядку виявлення, обліку, використання, відчуження безхазяйного майна та відумерлої

спадщини на території Щастинської міської ради»

 

Назва регуляторного акта: проект рішення Щастинської міської ради «Про затвердження Порядку виявлення, обліку, використання, відчуження безхазяйного майна та відумерлої спадщини на території Щастинської міської ради».

Регуляторний орган: Щастинська міська рада.

Розробник документа: Щастинська міська рада.

 Даний аналіз регуляторного впливу, розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 N 1160-IV і Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308, визначає правові та організаційні заходи реалізації проекту рішення Щастинської міської ради              «Про затвердження Порядку виявлення, обліку, використання, відчуження безхазяйного майна та відумерлої спадщини на території Щастинської міської ради».

            1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
            Відповідно дост. 335 ЦКУкраїни безхазяйне нерухомі  речі беруться на облік органом, який здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені та після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі, вона за заявою уповноваженого органу може управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана рішенням суду у комунальну власність.

            Безхазяйні рухомі речі можуть набуватися у власність за набувальною давністю, крім випадків передбачених Цивільним кодексом України.

            Відповідно до ст. 1277 ЦК України у разі відсутності спадкоємців за заповітом і за законом, усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини, а також відмови від її прийняття орган місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини зобов'язаний подати до суду заяву про визнання спадщини відумерлою.

Заява про визнання спадщини відумерлою подається після спливу одного року з часу відкриття спадщини. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Територіальна громада, яка стала власником відумерлого майна, зобов'язана задовольнити вимоги кредиторів спадкодавця, що заявлені відповідно до статті 1231 Цивільного кодексу України. Спадщина, не прийнята спадкоємцями, охороняється до визнання її відумерлою відповідно до статті 1283 Цивільного кодексу України.

Таким чином, до комунальної власності територіальної громади переходить право власності на той чи інший об’єкт. Територіальна громада отримує безумовні вигоди від права розпоряджатися таким майном, а саме: вказане майно може бути на законних підставах передане в оренду, відчужено, тощо. Це допоможе суттєво збільшити доходи місцевого бюджету. Однак, на сьогодні не існує затвердженого механізму набуття права власності на безхазяйні речі та відумерлу спадщину.

Існуюча проблема пов’язана відсутністю реальних механізмів взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, а саме порядку та строків проведення, прийняття на облік та забезпечення широкого доступу до цієї інформації.

Запропонований проект рішення має на меті впорядкувати діяльність щодо виявлення, взяття на облік та підготовки заяви до суду про передачу зазначеного майна у комунальну власність Щастинської міської ради, відповідно до вимог діючого законодавства України.

Рішенням передбачається затвердити Порядок обліку безхазяйного майна, який мав би конкретизувати порядок здійснення зазначеної діяльності відповідно до існуючої організаційно-адміністративної та функціональної структури місцевого самоврядування.

На території Щастинської міської ради немало будинків, де ніхто постійно не мешкає. Такі об'єкти становлять серйозну проблему для населення міста Щастя, тому, що перебувають у незадовільному санітарно - технічному стані. Переважно зазначені об'єкти знаходяться у розграбованому стані, що в свою чергу приводить до руйнування та зменшення житлового фонду Щастинської міської ради. І все це відбувається в умовах гострої нестачі забезпечення житлом громадян.

Прийняття рішення Щастинською міською  радою «Про затвердження Порядку виявлення, обліку, використання, відчуження безхазяйного майна та відумерлої спадщини на території Щастинської міської ради» буде сприяти у вирішені зазначених проблем, які виникають при визнанні за територіальною громадою права комунальної власності на нерухоме майно, яке розташоване на території міської ради (земельні ділянки, будинки, будови, спорудження, житлові й нежитлові приміщення в будинках).

 

 2. Визначення цілей правового регулювання

Цілями державного регулювання при запровадженні запропонованого регуляторного акту є вдосконалення механізму та врегулювання відносин, пов’язаних із виявленням, збереженням, визнанням, відчуженням відумерлої спадщини та безхазяйного майна, передачі такого майна до комунальної власності Щастинської міської ради.

 

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей

Для досягнення поставлених цілей доцільно розглянути наступні способи:

Ø  перший альтернативний спосіб досягнення зазначених цілей – внесення пропозиції щодо змін та доповнень до Цивільного кодексу України та прийняття підзаконних актів. Проте, у цьому випадку вирішення визначених цілей буде неможливо, тому що врегулювання зазначених відносин на державному рівні буде мати загальний характер, не враховуючи специфіку малих міст, сіл, їхню інфраструктуру, структуру органів місцевого самоврядування;

Ø  другий альтернативний спосіб досягнення зазначених цілей – залишити все без змін, що буде лише заглиблювати існуючу проблему і жодним кроком не сприятиме її вирішенню;

Ø  третій альтернативний спосіб досягнення зазначених цілей – прийняття регуляторного акту та затвердження проекту рішення Щастинської міської ради «Про затвердження Порядку виявлення, обліку, використання, відчуження безхазяйного майна та  відумерлої спадщини на території Щастинської міської ради».

Ø  У разі прийняття зазначеного проекту рішення, буде забезпечена збалансованість інтересів територіальної громади, суб’єктів господарювання та органу місцевого самоврядування щодо вдосконалення та прозорості процесів, пов’язаних з виявленням, збереженням, визнанням спадщини відумерлою та передачі такої спадщини до комунальної власності Щастинської міської ради. Тому, прийняття регуляторного акту є найліпшим способом для досягнення встановлених цілей.

4. Механізм та заходи, що пропонуються для вирішення проблеми

4.1 Після отримання доручення складається акт опису майна з його фото фіксацією.

4.2. У місячний термін подається довідка про наявність реєстрації права власності за адресою знаходження безхазяйного нерухомого майна.

4.3. Готується висновок про можливість взяття на облік безхазяйного нерухомого майна;
4.4. У місячний термін приймається на облік безхазяйне нерухоме майно та розміщується оголошення про взяття на облік у друкованих засобах масової інформації.
4.5. Складається заява до суду про передачу зазначеного майна у комунальну власність територіальної громади Щастинської міської ради.
4.6. На підставі рішення суду, майно передається у комунальну власність.
4.7. На підставі рішення Щастинської міської ради майно приймається у комунальну власність Щастинської міської ради.

5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту

Прийняття проекту регуляторного акту забезпечить збалансованість інтересів територіальної громади міської ради, суб’єктів господарювання та органів місцевого самоврядування щодо удосконалення та прозорості процесів, пов’язаних з виявленням, збереженням, визнанням, відчуженням спадщини відумерлої та безгосподарного майна, передачі такого майна до комунальної власності Щастинської міської територіальної громади та його ефективного використання, з метою запобігання руйнування об’єктів нерухомості.

Найбільш вагомими зовнішніми чинниками, що впливатимуть на дію регуляторного акту є:

1. Внесення змін до чинного законодавства та підзаконних актів у сфері набуття права комунальної власності на відумерлу спадщину та безхазяйну річ;

2. Зменшення кількості злочинів, пов`язаних з розкраданням безхазяйнихречейта поліпшення криміногенної ситуації у місті в цілому, покращення благоустрою міста Щастя.

При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акту, до нього будуть вноситись відповідні зміни та доповнення.

Можлива шкода у разі настання очікуваних наслідків дії акта не прогнозується.

6.      Визначення очікуваних результатів від прийняття регуляторного акту

Аналіз вигід та витрат:

Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акту описується в аналізі вигід та витрат, з переліком позитивних та негативних факторів (таблиця №1).

Таблиця №1

Аналіз вигід та витрат щодо очікуваних результатів у разі прийняття регуляторного акту

Інтереси суб’єктів господарювання

 

Інтереси органів влади

 

- запобігання наявності пустуючого житла та недоглянутих земельних ділянок;

- збільшення об`єктів житлового фонду Щастинської міської ради;

- економічні витрати відсутні.

- захист власних інтересів та прав через договірні відносини;

- забезпечення збереження спадкового та безхазяйного майна у разі укладення договору про користування об’єктом.

 

- врегулювання відносин, пов’язаних із визнанням спадщини відумерлою та безхазяйного майна, передачі такого майна до комунальної  власності Щастинської міської ради;

- збільшення нерухомого майна комунальної власності власності Щастинської міської ради  у тому числі житлового фонду;

- збільшення надходжень до місцевого бюджету;

- утримання житлового фонду;

- витрати, пов`язані з виявленням, обліком, збереженням спадкового майна та безхазяйного майна;

- судові витрати;

- витрати, пов`язані з відчуженням об`єкта права комунальної власності Щастинської територіальної громади.

 

 

7. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта

 

Пропонується встановити необмежений строк дії запропонованого регуляторного акта, що співвідноситься з цілями його прийняття. Зміни до регуляторного акту вноситимуться в разі потреби або за результатами звіту про відстеження його результативності та при виникненні змін у чинному законодавстві України.

 

8. Визначення показників результативності регуляторного акту

8.1.Результативність запропонованого регулювання забезпечуватиметься через додаткові надходження до міського бюджету м. Щастя внаслідок передачі в оренду або відчуження майна, яке перейшло до комунальної власності на підставі судового рішення про передачу безхазяйного нерухомого майна у комунальну власність.
8.2. Прийняття Порядку позитивно вплине на регулювання та вирішення питань у сфері врегулювання відносин щодо виявлення, взяття на облік, збереження та використання безхазяйних речей та відумерлої спадщини.
 

9. Визначення заходів, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття

Відстеження результатів акту буде здійснюватися шляхом проведення базового відстеження до дня набрання чинності регуляторного акту, повторне відстеження – через два роки після набрання чинності регуляторного акта. Періодичні відстеження  результативності  регуляторного  акта здійснюються  раз  на  кожні  три  роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності  цього  акта. Відстеження результативності регуляторного акту здійснюється відповідно до статті 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням значень показників результативності регуляторного акту на підставі статистичних даних.  

 

Спеціаліст І категорії юрисконсульт                                                                 Ю.О.Тімофєєва                                              

Дата: 
2017-04-25