Який порядок та особливості створення ОСББ?

2017-01-20

Який порядок та особливості створення ОСББ?

 

У попередній статті ми з Вами говорили про те, як здійснюється управління багатоквартирним будинком управителем? Хто такі управителі? Ким та навіщо вони призначаються?

Сьогодні ми детальніше поговоримо з Вами про порядок та особливості створення ОСББ. Порядок створення ОСББ передбачено Законом України «Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків».

Щоб утворити ОСББ з додержанням усіх вимог чинного законодавства  необхідно послідовно вчинити наступні кроки.

 

Крок перший – підготовка до створення ОСББ.

Для початку необхідно утворити ініціативну групу зі створення ОСББ. Така ініціативна група повинна складатися не менш як з трьох власників квартир чи нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку.

Об’єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку.

Ініціативній групі варто здійснити низку заходів, а саме:

·         провести роз'яснювальну та ініціативну роботу з мешканцями Вашого будинку – обговорити мету та завдання створення ОСББ, функції з управління, обґрунтування фінансових засад діяльності, довести доцільність створення ОСББ, ознайомити з позитивним досвідом наявних ОСББ;

·         зібрати відомості про приналежність квартир та нежитлових приміщень тому чи іншому власнику, звернувшись із відповідним запитом до державного реєстратора.

·         підготувати проект статуту ОСББ. Зразок статуту ОСББ Ви можете отримати, звернувшись до Щастинської міської ради;

·         підготувати проведення установчих зборів (розіслати повідомлення кожному співвласнику та розмістити повідомлення на дошках оголошень). Зразок повідомлення Ви можете отримати, звернувшись до Щастинської міської ради.

 

Крок другий – проведення установчих зборів.

 

Установчі збори співвласників багатоквартирного будинку щодо створення ОСББ скликаються ініціативною групою. Для цього потрібно оповістити всіх співвласників про проведення установчих зборів. Про проведення установчих зборів необхідно письмово повідомити усім власникам житлових та нежитлових приміщень будинку не менш як за 14 днів до дати проведення. Повідомлення надається кожному власнику під розписку або рекомендованим листом.

У повідомленні вказується:

·         з чиєї ініціативи скликаються збори;

·         місце проведення;

·         час проведення;

·         проект порядку денного.

Зразок повідомлення Ви можете отримати, звернувшись до Щастинської міської ради.

Установчі збори веде голова зборів, який обирається більшістю голосів присутніх власників або їх уповноважених осіб.

У голосуванні беруть участь власники  (або їх уповноважені особи) квартир та/або нежитлових приміщень, що розташовані у багатоквартирному будинку.

 

 

 

Це важливо!

Кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.

Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить більш як 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, кожний співвласник на установчих зборах має один голос незалежно від кількості та площі квартир або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності.

Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників.

Якщо в результаті проведення установчих зборів для прийняття рішення не набрано необхідної кількості голосів "за" або "проти", проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на установчих зборах.

Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення установчих зборів. Якщо протягом зазначеного строку необхідну кількість голосів "за" не набрано, рішення вважається неприйнятим.

Письмове опитування під час установчих зборів об’єднання проводиться в порядку, передбаченому Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", а саме:

·         Письмове опитування співвласників проводиться ініціативною групою та іншими співвласниками за бажанням.

·         Письмове опитування може проводитися щодо одного або декількох питань одночасно. Питання - це текст, у якому викладається пропозиція у вигляді резолюції, щодо якої учаснику опитування пропонується відповісти "за", "проти". Питання повинно мати чітке і зрозуміле формулювання, що не допускає різних тлумачень.

·         Письмове опитування співвласників проводиться шляхом власноручного заповнення ними листків опитування, в яких зазначаються день опитування, прізвище, ім’я, по батькові співвласника, документ, що підтверджує право власності на квартиру або нежитлове приміщення, номер квартири або нежитлового приміщення, загальна площа квартири або нежитлового приміщення, документ, що надає повноваження на голосування від імені співвласника (для представників), відповідь співвласника на питання "так", "ні", особистий підпис співвласника та особи, яка проводила опитування.

·         Голосування від імені співвласника представником здійснюється в порядку представництва згідно з вимогами цивільного законодавства. Кожен співвласник, який має право голосу, може реалізувати це право під час проведення такого опитування лише один раз з одного питання.

·         Забороняється в процесі проведення письмового опитування співвласників примушувати їх до голосування за або проти прийняття відповідного рішення чи винагороджувати їх за це в будь-якій формі.

За результатами підрахунку результатів письмового опитування співвласників особи, які проводили письмове опитування, вносять його результати до протоколу зборів та підводять загальні підсумки голосування щодо всіх питань. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані на зборах співвласників, і голоси співвласників, отримані під час проведення письмового опитування.

Листки письмового опитування співвласників пронумеровуються, прошнуровуються та додаються до відповідного протоколу зборів. Зразок протоколу установчих зборів Ви можете отримати, звернувшись до Щастинської міської ради.

Збори приймають рішення про створення ОСББ і затверджують його статут. 

У статуті має бути визначено:

·         назва і місцезнаходження об'єднання;

·         мета створення, завдання та предмет діяльності об'єднання;

·         статутні органи об'єднання, їхні повноваження та порядок формування;

·         порядок скликання та проведення загальних зборів;

·         періодичність проведення зборів;

·         порядок голосування на зборах та прийняття рішень на них;

·         перелік питань, для вирішення яких потрібна кваліфікована більшість голосів;

·         джерела фінансування, порядок використання майна та коштів об'єднання;

·         порядок прийняття кошторису, створення та використання фондів об'єднання, включаючи резервні, а також порядок оплати спільних витрат;

·         перелік питань, які можуть вирішуватися зборами представників;

·         права і обов'язки співвласників;

·         відповідальність за порушення статуту та рішень статутних органів;

·         порядок внесення змін до статуту;

·         підстави та порядок ліквідації, реорганізації (злиття, поділу) об’єднання і вирішення майнових питань, пов’язаних з цим.

 

Увага!

Статут може містити також інші положення, що є істотними для діяльності об’єднання та не суперечать вимогам законодавства. Включення до статуту відомостей про склад співвласників не є обов’язковим. 

 

Крок третій - державна реєстрація ОСББ

 

Для здійснення державної реєстрації ОСББ необхідно звернутися до державних реєстраторів відділу з питань реєстрації Щастинської міської ради. У державних реєстраторів Щастинської міської ради Ви можете отримати детальну інформацію про перелік документів, які подаються для здійснення державної реєстрації ОСББ, а також форму заяви для здійснення такої державної реєстрації.

 

Крок четвертий - відкриття рахунку в банку

Після реєстрації ОСББ відкриває рахунок у банку.

Внески мешканців (квартплата) надходять на цей рахунок та витрачаються виключно на будинок.

 

Виконавши всі вище перелічені кроки до створення ОСББ, Ви з можете розпочати ефективну роботу із самостійного управління Вашим будинком!!!

 

Експерт з
питань управління багатоквартирним будинком
Олена Дємєнєва

 

«Проект «Відновлення врядування та примирення в охоплених конфліктом громадах України»,  реалізується ПРООН в Україні за підтримки Швейцарської Конфедерації та Уряду Швеції. Погляди висловлені в цій публікації, належать авторам і можуть не збігатись із офіційною позицією ПРООН в Україні, Швейцарської Конфедерації  та Уряду Швеції»