До уваги страхувальників

2018-09-12
До уваги страхувальників


Станично-Луганське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області інформує:
 На виконання статті 34 та абзацу четвертого частини третьої статті 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV правлінням Фонду соціального страхування України (далі – Фонд) затверджено новий «Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та деяких виплат потерпілим на виробництві» від 19.07.2018 № 12.
 Відповідний Порядок набуває чинності з 01 жовтня 2018 року та впроваджує в дію нову форму заяви-розрахунку. Нова форма заяви-розрахунку об’єднала документи, на підставі яких здійснювалося фінансування страхувальників до реорганізації Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
 Оформлена заява-розрахунок може бути передана роботодавцем і прийнята Фондом в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису, або передана в паперовому вигляді особисто до робочого органу Фонду не пізніше 5 робочих днів з дати прийняття рішення про призначення матеріального забезпечення комісією (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності.
  З метою запобігання можливим помилкам при визначенні розміру допомоги та страхових виплат спеціалісти робочого органу виконавчої дирекції Фонду здійснюватимуть попередній контроль правильності нарахування виплат та у разі виявлення помилок надаватимуть рекомендації страхувальнику щодо їх усунення ще до фінансування виплат. Це дозволить уникнути штрафів, які сьогодні можуть накладатись на роботодавця у разі виявлення неправомірного використання коштів Фонду соціального страхування України під час перевірок за фактом вже профінансованих заяв-розрахунків.
 Важливо, що з 01 жовтня 2018 року набуває чинності система оперативного інформування роботодавцями про здійснення виплат співробітникам шляхом надання до робочого органу виконавчої дирекції Фонду повідомлення, що має на меті зменшити ризик можливих затримок при компенсації застрахованим особам втраченого заробітку за період хвороби (оплата за листками непрацездатності), виплаті допомоги у зв'язку вагітністю та пологами, здійсненні страхових виплат потерпілим на виробництві.
 Після здійснення виплат за рахунок коштів Фонду страхувальник надсилає повідомлення про проведення виплат. Повідомлення може бути надіслано в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису або надіслано листом з повідомленням, або надано безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції Фонду. Строк надсилання повідомлення – упродовж місяця з дня проведення виплат. У разі відсутності такої інформації робочий орган виконавчої дирекції Фонду здійснюватиме перевірку щодо використання страхувальником коштів Фонду.
 Більш детально з Порядком № 12 можна ознайомитись на офіційному сайті Фонду соціального страхування України: www.fssu.gov.ua.

 

Начальник відділу страхових виплат
та матеріального забезпечення І.І. Кіріченко